Veelgestelde vragen
Vind hieronder antwoord op al jouw vragen!
Bezorging
We houden je op de hoogte van alle stappen in ons leveringsproces. Zodra de bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je van ons een mailtje met daarin de track & trace code waarmee je het pakket kunt volgen.
Heb je een tracking ontvangen? Check dan de leverstatus hier.
Heb je meerdere trackings ontvangen? Dan betekend dat de levering van jouw order uit meerdere pakketten bestaat. Deze zullen in de meeste gevallen tegelijkertijd geleverd worden. Maar het komt ook voor dat deze vlak na elkaar geleverd zullen worden. Dit is per vervoerder afhankelijk.
Bij al onze producten op de website staat aangegeven wat de huidige levertijd is. Is het product op voorraad en bestel je voor de aangegeven tijd? Dan doen we er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij je thuis te bezorgen. Houdt rekening met 1 tot 5 dagen, we zijn hierin altijd afhankelijk van onze transporteur. Houd daarom je track & trace code goed in de gaten.
Wij versturen de bestellingen van onze klanten met verschillende transporteurs:
PostNL - (pakketten)
PostNL verstuurt alle pakketten onder de 30kg. Ze leveren van maandag t/m zaterdag.
DHL - (pakketten & pallets)
DHL verstuurt alle pakketten onder de 30kg en pallet onder de 54 kilo. Ze leveren van maandag t/m zaterdag.
Packs- (pakketten)
Packs verstuurt alle pakketten onder de 30kg.Ze leveren van maandag t/m vrijdag.
Ontvang je meerdere trackingsnummers? Dat betekend dat jouw levering uit meerdere dozen bestaat.
PostNL & DHL
PostNL & DHL zullen altijd proberen het pakket bij je buren af te leveren. Wanneer dat niet lukt zullen ze het op een later moment opnieuw proberen. De transporteur laat altijd een briefje achter met verdere informatie. Je kan dan een nieuwe leverafspraak plannen.
Packs
Packs laat een briefje achter en levert in de meeste gevallen niet bij de buren. Je kunt dan een nieuwe afspraak inplannen voor de levering.
Heb je nog niets ontvangen? Controleer dan altijd eerste de Track & Trace code. Het kan voorkomen dat jouw bestelling vertraging op heeft gelopen bij de transporteur. Staat de status van jouw bestelling op bezorgd? Dan is jouw bestelling waarschijnlijk bij één van je buren (overburen zijn ook buren) afgegeven.
Is jouw pakketje écht zoek, geeft de Track & Trace code geen verdere informatie en is de levertermijn met minstens 1 werkdag overschreden? Neem dan contact met ons op via info@tuinhero.nl, dan zoeken wij het verder voor je uit.
Wanneer je bij ons meerdere producten besteld kan het zijn dat we deze vanwege lengte of gewicht in meerdere losse pakketten naar je opsturen. In het sorteercentrum van de transporteur kan het voorkomen dat de pakketten gescheiden worden en het ene pakket eerder aankomt dan het andere. Check je track & trace code, of bezoek onze orderstatus pagina om de het aantal pakketten dat naar je onderweg is te controleren.
Heb je alle pakketten ontvangen, maar mis je toch een product? Dan hebben wij misschien een foutje gemaakt. Geen zorgen. Stuur een mail naar info@tuinhero.nl met je vraag en ordernummer, dan zorgen we dat het product alsnog naar je verstuurd wordt.
Hoe voorzichtig wij onze producten soms ook inpakken, het kan altijd voorkomen dat het pakket of de producten tijdens het transport schade oploopt. Maak in een dergelijk geval direct foto’s van de beschadigingen aan het pakket en eventueel aan de producten in het pakket en neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. We komen samen tot een passende oplossing!
Retouren
Een retour vraag je gemakkelijk aan via ons retourformulier. Zodra je aanvraag wordt goedgekeurd ontvangt je via mail een verzendlabel dat je op de doos mag plakken.
Let op! Stuur niet zomaar zelf een retour naar ons kantoor adres in Breda. Maar volg de instructies in de mail zodat jouw retour netjes aankomt in ons magazijn.
Gaat het om een pallet of zware/grote zending (>30kg), dan sturen we instructies voor het aanvragen van een ophaalafspraak.
Wij hanteren bij Tuinhero een bedenktijd van 14 dagen. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Zo kunnen we iemand anders nog blij maken met een nieuw product. U kunt kiezen voor gratis retourneren wanneer u kiest voor terugbetaling via een tegoedbon. Wilt u liever geen tegoedbon? Dan rekening we 10% van het aankoopbedrag als kosten voor het retourneren.
Ja, retourneren is bij ons gratis binnen 14 dagen na aankoop, als u kiest voor terugbetaling via een tegoedbon. Wilt u liever geen tegoedbon? Dan rekening we 10% van het aankoopbedrag als kosten voor het retourneren. Verder is het belangrijk dat je het door ons doorgestuurde label gebruikt of een ophaalafspraak plant met onze transporteur.
Je ontvangt van ons een mailtje wanneer we een update hebben over je retour. Ook als we vragen hebben over je retour zullen we altijd deze per mail stellen.
De verwerking van jouw retour kan tot maximaal 10 werkdagen duren.
Je kunt een product altijd retour aanmelden voor garantie op het moment dat deze defect is of als je denk dat deze niet goed meer werkt. Neem voor de zekerheid altijd eerst even contact op met onze klantenservice. Ondanks dat het product binnen de garantietermijn valt, betekent dit niet altijd dat het product ook onder garantie gerepareerd of vervangen wordt. We hebben een aantal methodes om de garantie van een product te beoordelen. Dit kan bijvoorbeeld op basis van foto’s of het fysiek laten nakijken van het product. Hierbij proberen we altijd rekening te houden met jouw unieke situatie. In de meeste gevallen ontvangt u van ons een nieuw product.
Bestellen
1. Stop het product in je winkelwagen. Alles compleet? Druk dan op bestellen.
2. Vul je gegevens in. Heb je een account? Log dan in, dan worden alle bekende gegevens automatisch ingevuld.
3. Reken je bestelling af. Je ontvangt van ons een bestelbevestiging met je ordernummer.
Lukt het bestellen niet? Probeer het dan eens in een nieuwe browser of ander apparaat. Hiermee verwijder je cookies die voor eventuele problemen kunnen zorgen.
Je kunt bij ons gewoon een bestelling plaatsen zonder een account aan te maken. Snel en handig, maar houd er rekening mee dat je zonder een account je order niet kunt volgen of je bestellingen terug kunt kijken op de accountpagina.
Je bestelgeschiedenis kun je alleen bekijken wanneer je een account hebt.
Betalen & terugbetalen
Zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een beveiligde internetomgeving. Zo krijgen anderen niet de kans om mee te kijken en kun jij veilig en snel je winkelwagentje afrekenen.
Wij beiden de volgende betaalmogelheden:
- iDeal
- Creditcard
- Bancontact / Mister Cash
- Paypal
Achteraf betalen is helaas bij ons niet meer mogelijk.
Het is helaas niet mogelijk om bij ons in termijnen te betalen.
Op het moment dat je van ons de bevestiging krijgt dat we de retour verwerkt hebben, staat het bedrag binnen 24 uur terug op je rekening.
Heb je via IDeal betaald dat zou het bedrag al binnen een paar uur terug op je rekening moeten staan.
Als je betaald hebt met de creditcard dan zul je de terugbetaling moeten zien op de afrekening op het einde van de maand. Wij proberen altijd jouw retour en terugbetaling zo snel mogelijk te verwerken.
Heb je nog geen bevestiging gehad van de bestelling na een betaling? Controleer dan direct of het bedrag daadwerkelijk van je rekening is afgeschreven. Als het bedrag is afgeschreven, is de bestelling goed doorgekomen! Het kan zijn dat de bevestiging in je spam folder terecht is gekomen, check dit dus even. Is dit niet het geval, neem dan contact op met onze klantenservice.
Wij vinden dat je niet teveel moet betalen. Daarom houden we concurrenten scherp in de gaten. Heeft een andere aanbieder een lagere prijs? Dan wordt de prijs in de meeste gevallen ook bij ons aangepast. Dat gebeurt handmatig, maar ook automatisch. Onze prijzen veranderen dus mee met concurrenten.
We streven ernaar om competitief te zijn, zodat we je aantrekkelijke prijzen kunnen bieden. We bewegen daarom in de meeste gevallen met de markt mee. Dat betekent echter niet dat we altijd iedere prijs overnemen. We kijken daarbij naar de mogelijkheden die we per product hebben.
Je bestelgeschiedenis kun je alleen bekijken wanneer je een account hebt.
Overige
Wij proberen altijd zo volledig mogelijk te zijn in de productbeschrijvingen om jou van de benodigde informatie te voorzien. Toch kan het voorkomen dat je vragen hebt over een product. Neem in dit geval contact op met een van onze Hero's. Wij helpen je graag met alle vragen.
Via de mail: info@tuinhero.nl
Heb je vragen over een retour, schade, of levering. Neem dan contact op via info@tuinhero.nl met de daarbij nodige informatie. Zo kunnen wij jou het snelste helpen. U ontvangt altijd binnen 48 uur een antwoord van ons.
Op alle producten geldt een wettelijke garantietermijn van 12 maanden. Mocht er buiten dit termijn iets plaatsvinden? Laat het ons vooral even weten, we zullen altijd op zoek gaan naar een gepaste oplossing!
Bedrijfsnaam: Tuinhero
Kantooradres: PC Hooftlaan 27, 1985 BE Driehuis
(Let op: Dit is geen bezoek adres, retour adres of showroom.)
E-mail: info@tuinhero.nl
Telefoonnummer: Op dit moment hebben wij geen telefonisch customer support.
KVK: 34265806
BTW: NL817650167B01
Hoewel Tuinhero geen winkel heeft kan het toch handig zijn om te weten wat onze openingstijden zijn!
Maandag: 09:00 - 17:30
Dinsdag: 09:00 - 17:30
Woensdag: 09:00 - 17:30
Donderdag: 09:00 - 17:30
Vrijdag: 09:00 - 17:30
Zaterdag: gesloten
Zondag: gesloten
Tuinhero is niet geopend op officiële feestdagen.
Elke suggestie is voor ons waardevol. Of het nu om een spellingsfout gaat, een productbeschrijving die volledig de plank mis slaat of bijvoorbeeld verbeteringen in de navigatiestructuur dan horen wij dit uiteraard graag.
Heb je een suggestie voor ons? Stuur ons dan een e-mail op info@tuinhero.nl Wij horen graag van je.
Helaas kan het ook voorkomen dat je een klacht hebt. Sorry alvast! Misschien ben je niet tevreden over een product of is de garantieprocedure niet correct uitgevoerd. Mocht dit zijn voorgevallen dan willen wij daar graag iets aan doen.
Wij willen dit natuurlijk zo snel mogelijk met je oplossen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice dan gaan we samen op zoek naar een passende oplossing. Het makkelijkst is het om een mailtje te sturen naar info@tuinhero.nl.
Bij officiële klachten geven altijd binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht, krijg je van ons een inhoudelijke reactie.
Kom je er niet helemaal uit met ons? Ook dan is er een oplossing. Je kunt je klacht altijd voorleggen bij de geschillencommisie van Thuiswinkel.org. Je kunt je klacht ook aan de geschillencommissie voorleggen via het Europees ODR Platform.
Share and get 15% off!
Simply share this product on one of the following social networks and you will unlock 15% off!